Media społecznościowe w obronie konsumentów |

Media społecznościowe w obronie konsumentów

Za sprawą 28-letniej Kristen Christian już ponad 2,5 mln osób przeniosło swoje oszczędności z banków komercyjnych do unii kredytowych. Zapoczątkowana na portalu społecznościowym Facebook inicjatywa Bank Transfer Day wstrząsnęła amerykańskim sektorem bankowym.

24 maja organizatorka akcji wzięła udział w konferencji prasowej wraz z Grzegorzem Biereckim, prezesem Krajowej SKOK, zorganizowanej w Warszawie.

Protest przeciwko podwyżce opłat za usługi bankowe zbiegł się w czasie z manifestacjami ruchu  „oburzonych”. Kiedy przez niemal cały świat przetaczały się demonstracje, a młodzi ludzie sprzeciwiali się brutalnemu kapitalizmowi, Bank of America oraz inne banki komercyjne podjęły decyzje dotyczące wprowadzenia nowych opłat za używanie bądź posiadanie kart debetowych. Doprowadziło to do powstania oddolnego ruchu zapoczątkowanego przez młodą właścicielkę galerii w Los Angeles, która wezwała do przenoszenia rachunków z wielkich banków do mniejszych, lokalnych instytucji oraz kas kredytowych. Na moment kulminacyjny akcji wybrany został dzień 5 listopada 2011 roku.

W efekcie akcji w ciągu zaledwie jednego miesiąca ponad 650 tysięcy osób  przeniosło swoje oszczędności z dużych amerykańskich banków do kas kredytowych. Nowi członkowie wnieśli do kas przeszło 4,5 mld dolarów oszczędności.

Podsumowując akcję media przypomniały, że inicjatywa Bank Transfer Day jest przykładem na to, iż milcząca dotychczas rzesza ludzi zamierza walczyć o głos, a działanie jednostki może przerodzić się w ogólnoświatowy zryw.

O idei akcji i walce o prawa konsumenta w mediach społecznościowych organizatorka akcji opowiedziała podczas warszawskiej konferencji prasowej zatytułowanej „Siła mediów społecznościowych w obronie konsumentów”.

Patronat medialny nad konferencją objęły: tygodniki „Uważam Rze” i „Gość Niedzielny”, portal Rebelya.pl oraz „Gazeta Bankowa”.

Designed By KSKOK | All Rights Reserved.